Cum am putea ajunge să ne extragem fotografii din cadrele unui film

de: Alexandru Puiu
20 09. 2014

Dacă tot am ajuns să filmăm conţinut la rezoluţii fabuloase, cei de la Panasonic şi RED speră să nu mai faceţi fotografii, ci să le luaţi din filme.

În cadrul Photokina 2014 atât Panasonic cât şi RED au venit cu un concept similar al fotografiilor de calitate extrase din cadre de film 4K sau 6K.

Cu un LX100 de doar 900 de dolari puteţi profita de ceea ce Panasonic a intitulat 4K Photo. Pentru că o astfel de cameră filmează cu un bitrate de 100 Mbps la rezoluţie 4K şi 30 de cadre pe secundă, fiecare cadru poate fi o imagine de 8 megapixeli perfectă pentru orice situaţie. Aceeaşi tehnologie este prezentă şi la dispozitive precum superzoom-ul , şi camera video 4K HC-X1000. Sistemul este atât de bine pus la punct, încât fiecare cadru dintr-un film 4K pe care îl extrageţi are propriul EXIF. Imaginile pot fi extrase cu un raport de aspect de 16:9, 4:3, 3:2 şi 1:1

RED duce aceeaşi ideea la un cu totul alt nivel folosind un RED Scarlet Dragon de 17.000 de dolari. Aceasta din urmă realizează 100 de cadre pe secundă la 19 megapixeli în RAW. Pentru că volumul de informaţii este fabulos, direct de la camera RED puteţi trage un fir ethernet pentru a descărca filmul capturat.

RED Scarlet Dragon

 

Cu noul RedcineX Pro procesul de preselectarea al cadrelor foto din framerate-ul de 100 FPS-uri este de asemenea optimizat. Ca preţuri, un RED Epic Scarlet de 16.700 de dolari capturează 15 cadre pe secundă în RAW la rezoluţie 6K, în timp ce RED Epic, contra sumei de 31.200 de dolari măreşte framerate-ul până la 100 de cadre pe secundă la aceeaşi calitate.

Deşi volumul de muncă aferent acestei metode de extragere a cadrelor statice din filme mi se pare titanic, apreciez evoluţia tehnologică ascunsă în spatele noilor camere. Sunt curios care va fi următorul pas în acest trend, dacă dintr-un film 4K poţi extrage cadre de 8 megapixeli şi dintr-un stream 6K acea valoare ajunge la 19 megapixeli.